Khamis, 28 Julai 2011

.:BoBoiBoy:.

Assalamualaikum, kali ni ANA nak berkongsi satu lagi fenomena dalam insdustri animasi kita iaitu Boboiboy yang sekarang telah masuk episod  ke 5 sebenarnya benda ni ANA dah lama terperap kat dalam lappy ni tapi tak berkesempatan ni ANA nak mengucapkan selamat hari raya dushh!! puasa pon belum dah sibuk raya.

Siapa cakap animasi ni tidak mempengaruhi minat kanak-kanak sebenarnya animasi,katun,anime ini amat mempengaruhi minda kanak-kanak yang sedang membesar dan jugak sedang mengenal erti kehidupan di bumi fana ini. Dewasa ini ramai ibu bapa yang beranggapan
"biar la anak-anak tu tengok katun daripada pergi main kat luar"
"biar la bebudak  tu tengok katun tak kacau mak buat kerja"
 Ini adalah satu cara yang salah dalam mendidik anak-anak jika kita membiarkan anak-anak menonton kartun yang langsung tidak memberi faedah kepada anak-anak ini akan menyebabkan minda kanak-kanak tersebut sendiri tebantun dalam perkembangan minda.

Namun bukan semua animasi atau lebih mesra dipanggil kartun ini tidak mendatangkan faedah ada juga yang mendatangkan faedah.Coretan kali ini adalah berkaitan dengan kenyataan yang ANA sempat terjah..

Lihat Fikir Renungkan


 So apa pendapat sahabat semua...

""Cintai Allah Cintai Rasulullah""

nota kecik::upin ipin pon apa kurangnya best รถ  

Tiada ulasan: