Ahad, 18 November 2012

.:Gambar Keganasan Pengganas Israel:.

 Salah satu sasaran yang telah dibom oleh pesawat zionis hari ini iaitu di Hayyu As-Shujaieyah.


Perdana Menteri Palestin, Ismail Haniyah dan Perdana Menteri Mesir, Hisham Qandil memegang jenazah kanak-kanak yang syahid.



Antara gambar yang telah di buang oleh Facebook







Kanak-kanak yang menjadi mangsa keganasan Israel Zionis










Majlis pengebumian jenazah As-Syahid Waleed Al-Abadlah (2 tahun) 


Martyr Haneen Tafesh (10 months.)

selamanya BOIKOT

Untuk mengetahui berita secara terus menerus anda boleh klik pada Page Aqsa Syarif










"" Allah Rasulullah""

Khamis, 15 November 2012

.: Sayang Wawa Sayang:.

Angin mula bertuip seperti mengikut alunan lagu najwa latif AdaMu. Wawa sedang leka membaca buku Cinta Suci Zahrana karangan Habiburrahman baru sahaja di hadiahkan oleh  Zainal abang sulongnya sebagai hadiah hari lahir ke 15 beliau. Zainal memang rapat dengan adik beradiknya dan kerana wawa adalah puteri sulung dalam keluarga mereka Aziz maka dimanja lebih dari saudara yang lain. Hampir separuh koleksi buku Wawa dihadiahkan oleh Zainal.

Sampai muka surat ke 55 Wawa masih teringat kata-kata abangnya....

"Wawa, wawa suka buku kan?" tanya Zainal

"Ye" jawab Wawa tanpa toleh ke arah Zainal.

"abang nak tanya, kat buku kesayangan Wawa tu apa Wawa buat?"  Zainal

"Wawa simpan kat dalam rak, lepas baca wawa kemas balik tak bagi beselerak, kalau buku yang Wawa tak habis baca lagi Wawa letak tepi katil, kalau yang tak ada penanda Wawa akan buatkan penanda buku lepas tu em.. apa lagi ek.. hah! Wawa akan balut semua buku Wawa itu yang penting!" Ujar Wawa dengan penuh semangat.

"Bagus adik, abang ni dah besar kan? dan pandai" sambil zainal mengusap kepala adiknya Wawa.

"Mestila pandai tengok la adik sape.. hihi" Tersengih Wawa memuji diri sendiri.

"Adik" Sambil Zainal melempar jauh pandangannye ke arah pakcik yang sedang menabur baja di sawah bendang.

"Ye.." Wawa merenung abangnya.

"Percayalah adik Allah amat memahami kita, Dia amat menyanyangi kita dik Dia lebih tahu akan diri kita Dik.." Zainal berhenti seketika memandang wajah Wawa.

"Kenapa ni bang??" Tanya Wawa dengan agak kehairanan.

"Adik sekarang ni adik dah form 3 dik.. adik lihat diri adik berada di luar rumah dan orang lalu lalang di depan rumah kita ni dik, Ye memang adik dah pakai tudung tapi dik.. adik pakai baju adik yang masa umur form 1 dik dah macam sarang nangka abang tengok" sedikit senyuman terukir di bibir Zainal.

Lamunannya terhenti.. Ya memang nada abangnya itu seperti bergurau tapi betul apa yang diperkatakan oleh abangnya itu dia dah besar sekarang dan dia mula menanggung dosa dan pahala sendiri. Sekarang dia perlu menjadi seorang muslimah sejati bukan hanya pada i.c.

"Apa kaitan baju adik dengan buku kesayangan adik" Wawa menyoal abangnya setelah memukul manja abangnya.

"Macam ni dik, adik tengok r walaupun semua buku adik balut tapi buku yang paling adik sayang adik akan simpan dalam almari betul? adik tahu,  kalau adik letak kat atas meja macam buku lain nanti Amar  ambik buat kapal terbang dari buku adik tu tengok berapa banyak kapal terbang dah sangkut kat pokok tu" sambil matanya menunjuk kearah pokok ceri yang dipenuhi bangkai kapal terbang kertas buatan Amar adik bongsu mereka.

Sambung Zainal.

"Kaitan buku dan baju adik ialah, Allah menyuruh seorang wanita muslim menutup auratnya dengan sempurna bukan hanya sekadar memakai baju dan berseluar, menutup tidak sama dengan membalut adik menutup lebih terjaga daripada membalut, sebab itu orang panggil menutup aurat bukan membalut aurat dan sebab itu juga adik menjaga buku adik dengan menutupnya dalam almari, supaya lebih terjaga" Sambil tangan kananya memicit hidung adiknya itu

Sampai sekarang Wawa masih memikirkan kata-kata abangnya itu, ya dia sudah besar tidak boleh lagi memakai pakaian yang ketat-ketat, dia kini faham maksud abangnya itu. Zainal sayang kepadanya sebab itu Zainal menyarankan Wawa mengikut IEEE aurat yang sebetulnya. Ya hari ini Wawa bertekad untuk bertemu dengan kak Huda yang pulang bercuti semester lagi pon itulah nama yang dicadangkan oleh Zainal.Kini Wawa lebih faham kenapa Allah menyuruh hambanya menutup aurat, kerana Allah lebih mengetahui daripada hambanya mengenali diri mereka dan lebih sayang kepada hambanya.

"Umi!! umi!!" terdengar suara putera sulongnya Irfan.

"ye sayang" paling wawa ke arah irfan.

"Abi dah tunggu kat kereta, kata nak pergi buka puasa kat masjid dah lambat dah ni" ujar Irfan dengan penuh semangat.

walaupun baru berusia 5 tahun  Irfan tetap bersemangat ikut umi dan juga abinya berpuasa walau sekadar berpuasa sunat.

"Ok umi dah siap dah ni" melirik senyum Wawa kepada mujahid sulongnya itu.

Itulah pesan abang Zainal kepada Wawa 13 tahun yang lalu, Abang Zainal amat menyayangi Wawa, mungkin itu caranya menegur Wawa.

"Jika bukan kerana abang, wawa tidak akan seperti sekarang mempunyai anak cerdas yang soleh, terima kasih abang. Al-Fatihah buat abang, Wawa sangat merindui abang" bermonolog Wawa semasa dalam perjalan ke masjid As-Syakirin.



" Allah Rasulullah""